Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis laisvai samdomą specialistą?

Laisvai samdomi specialistai gali būti tikras lobis jūsų verslui – arba brangiai kainuojantis galvos skausmas. Kad neprašautumėte pro šalį, verta įvertinti kelis esminius kriterijus.

1. Patirtis ir darbų pavyzdžiai – ar jie kalba patys už save?

Geras specialistas nepasakos pasakų apie savo gebėjimus – jo darbai kalbės už jį. Paprašykite portfolio ar atliktų projektų sąrašo. Jei matote, kad jo darbai atitinka jūsų poreikius – žalia šviesa! Jei pradeda aiškinti, kad „dar neturi pavyzdžių, bet tikrai moka“, – saugokitės, galite tapti bandomuoju triušiu.

2. Atsiliepimai – ką kalba ankstesni klientai?

Svetainėse kaip LinkedIn, Facebook, Rekvizitai.lt ir pan. galite rasti tikrų klientų atsiliepimus. Geras specialistas neturi ko slėpti. Jei niekas jo nerekomenduoja – gal verta susimąstyti, kodėl?

3. Aiškumas dėl terminų ir įsipareigojimų

Baisiausia, kas gali nutikti – kai „skubus“ darbas tampa amžinu projektu. Aiškiai suderinkite terminus ir pasirašykite bent jau paprastą raštišką susitarimą. Nepamirškite, kad laisvai samdomas specialistas nėra jūsų darbuotojas – jei jis dings mėnesiui atostogauti be įspėjimo, niekas jo neprivers sugrįžti.

4. Bendravimas ir atsakomybė

Jūsų verslui reikia žmogaus, kuris ne tik gerai atliks darbą, bet ir atsakys į laiškus, nesusiplėšys ties pirmu iššūkiu ir laikysis susitarimų. Jei jau pirmame etape tenka laukti atsakymo savaitę – įsivaizduokite, kas bus vėliau.

5. Kaina – ar pigiausias tikrai geriausias?

Mažiausia kaina dažnai reiškia, kad kažkas kažkur bus „optimizuota“ – laikas, kokybė ar atsakomybė. Tuo tarpu brangiausias ne visada yra geriausias. Geriausia ieškoti kainos ir kokybės balanso – aiškiai suprasti, už ką mokate ir kiek tai verta jūsų verslui.

6. Bandomasis darbas – geriausias testas

Jei nesate tikri, kaip žmogus dirba, paprašykite atlikti mažą, apmokamą užduotį. Taip suprasite, ar jis iš tikrųjų tinkamas, ar tik gerai save parduoda.

Išvada: geras laisvai samdomas specialistas gali padėti jūsų verslui augti, bet prastas – sukelti daugiau problemų nei sprendimų. Skirkite laiko išsirinkti atsakingai, nes kaip sakoma – „Skūpus moka du kartus, o neapdairus – dar ir trečią.“

Kiti straipsniai

Sėkmės istorija su Živile: uždarbis per metus pakilo nuo 1300 Eur iki 5377 Eur/mėn.

Živilė Marcinkevičienė – verslo su MLM kompanija kūrėja, mentorė. Per metus ji ženklai padidinto generuojamas apyvartas, o su tuo kartu

Delegavimo menas: kada metas atsisakyti „darau viską pats/pati“?

Kiek kartų esi pagalvojęs: „Ai, greičiau padarysiu pats, nei aiškinsiu kitam“? O gal sakai sau: „Niekas kitas taip gerai nepadarys,

Asmeninis prekės ženklas: kaip pritraukti klientus vien savo vardu?

Šiandieninė verslo realybė paprasta – žmonės perka iš žmonių. Jei tavo vardas nekelia pasitikėjimo, jokie reklaminiai triukai nepadės. Bet jei

Sėkmės istorija su Donata: atidarė savo foto studiją bei įgyvendino kitus reikšmingus, ir jos gyvenimą keičiančius tikslus!

Donata – produktų fotografė, DO PHOTO studijos įkūrėja, kuri sujungia meną ir komerciją tam, kad prekių ženklai sužibėtų ir klestėtų. Donata nusprendė ieškoti

Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis laisvai samdomą specialistą?

Laisvai samdomi specialistai gali būti tikras lobis jūsų verslui – arba brangiai kainuojantis galvos skausmas. Kad neprašautumėte pro šalį, verta