Blog
- Patarimai ir straipsniai
Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis laisvai samdomą specialistą?
Laisvai samdomi specialistai gali būti tikras lobis jūsų verslui – arba brangiai kainuojantis galvos skausmas. Kad neprašautumėte pro šalį, verta įvertinti kelis esminius kriterijus.
1. Patirtis ir darbų pavyzdžiai – ar jie kalba patys už save?
Geras specialistas nepasakos pasakų apie savo gebėjimus – jo darbai kalbės už jį. Paprašykite portfolio ar atliktų projektų sąrašo. Jei matote, kad jo darbai atitinka jūsų poreikius – žalia šviesa! Jei pradeda aiškinti, kad „dar neturi pavyzdžių, bet tikrai moka“, – saugokitės, galite tapti bandomuoju triušiu.
2. Atsiliepimai – ką kalba ankstesni klientai?
Svetainėse kaip LinkedIn, Facebook, Rekvizitai.lt ir pan. galite rasti tikrų klientų atsiliepimus. Geras specialistas neturi ko slėpti. Jei niekas jo nerekomenduoja – gal verta susimąstyti, kodėl?
3. Aiškumas dėl terminų ir įsipareigojimų
Baisiausia, kas gali nutikti – kai „skubus“ darbas tampa amžinu projektu. Aiškiai suderinkite terminus ir pasirašykite bent jau paprastą raštišką susitarimą. Nepamirškite, kad laisvai samdomas specialistas nėra jūsų darbuotojas – jei jis dings mėnesiui atostogauti be įspėjimo, niekas jo neprivers sugrįžti.
4. Bendravimas ir atsakomybė
Jūsų verslui reikia žmogaus, kuris ne tik gerai atliks darbą, bet ir atsakys į laiškus, nesusiplėšys ties pirmu iššūkiu ir laikysis susitarimų. Jei jau pirmame etape tenka laukti atsakymo savaitę – įsivaizduokite, kas bus vėliau.
5. Kaina – ar pigiausias tikrai geriausias?
Mažiausia kaina dažnai reiškia, kad kažkas kažkur bus „optimizuota“ – laikas, kokybė ar atsakomybė. Tuo tarpu brangiausias ne visada yra geriausias. Geriausia ieškoti kainos ir kokybės balanso – aiškiai suprasti, už ką mokate ir kiek tai verta jūsų verslui.
6. Bandomasis darbas – geriausias testas
Jei nesate tikri, kaip žmogus dirba, paprašykite atlikti mažą, apmokamą užduotį. Taip suprasite, ar jis iš tikrųjų tinkamas, ar tik gerai save parduoda.
Išvada: geras laisvai samdomas specialistas gali padėti jūsų verslui augti, bet prastas – sukelti daugiau problemų nei sprendimų. Skirkite laiko išsirinkti atsakingai, nes kaip sakoma – „Skūpus moka du kartus, o neapdairus – dar ir trečią.“
